single

Uważne jedzenie: 7 przekąsek


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Świadomość jest o skupieniu się w teraźniejszym momencie, pozostaniu świadomym i świadomym myśli, uczuć i doznań w sposób nieosądzający. Rozważne jedzenie polega na zwracaniu na nie uwagi w odniesieniu do procesu jedzenia. To więcej niż zwracanie uwagi na to, co jesz: ważne jest, aby być świadomym tego, jak zwracamy uwagę i dokonujemy wyborów.

Rozwijanie świadomego jedzenia wymaga czasu i jest procesem, który wymaga nie osądzania i współczucia. Obserwując siebie i będąc świadomym swojego wewnętrznego procesu z chwili na chwilę pomagasz rozwijać bardziej pozytywny związek z jedzeniem.

Czy to głód?

Zanim automatycznie weźmiesz przekąskę, zapytaj siebie, czy jesteś głodny. Kiedy jesteś zestresowany, znudzony, rozproszony, przygnębiony lub zdenerwowany, tendencją jest bezmyślne jedzenie. Czasami jemy tylko dlatego, że widzimy jedzenie. Oceń swój powód do przekąski.

Pomyśl o zdrowiu

Jeśli jesteś rzeczywiście głodny, wybierz zdrową i niskokaloryczną przekąskę (jabłko, winogrona, banan, orzechy, pełnoziarniste krakersy i niskotłuszczowy ser, jogurt, zupa, smoothie, marchew, seler, ciemna czekolada, itp.) Pomyśl o przyczynie, dla której jesz między posiłkami.

Plan z wyprzedzeniem

Jeśli jesz w domu, zdecyduj wcześniej i umieść na talerzu, ile będziesz jadł. Odłóż lub spakuj resztę zanim zaczniesz jeść, aby uniknąć jedzenia bez świadomości. Jeżeli przygotowujesz przekąski na później, zmierz je i zapakuj odpowiednio (np. 150g lub 150 kalorii).

Jedz powoli

Unikaj pośpiechu przy jedzeniu. Zwolnij i delektuj się jedzeniem. Zwróć uwagę na doznania płynące z ciała oraz na konsystencję, smak, kolor i zapach. Poczuj każdy kęs.

Unikaj rozpraszania uwagi

Nie wolno jeść przed telewizorem, komputerem ani podczas korzystania z telefonu. Unikaj przekąsek podczas rozmowy z innymi, aby skupić się na chwili. Uwaga przeniesiona na rozmowę miałaby wpływ na proces myślenia.

Zatrzymaj się zanim będziesz pełna

Przekąska nie jest posiłkiem. Jedz tylko tyle, by złagodzić głód. Możesz mieć ochotę lub pragnienie więcej, ale zwróć uwagę, jak szybko będziesz zadowolony i nie myśl już o jedzeniu.

Wybaczyć i zapomnieć

Rozważność polega na byciu obecnym jak obserwator bez osądu. Jeśli odeszliście od swoich celów lub samego procesu myślenia, puśćcie się i bądźcie samo-akceptującymi się. Przecież w świadomym jedzeniu nie chodzi o ograniczanie czy krępowanie - chodzi o to, żeby być w teraźniejszości i cieszyć się jedzeniem. Bez poczucia winy czy presji możemy nauczyć się jeść radośnie i w sposób, który sprzyja zarówno zdrowiu jak i pełnej satysfakcji.

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę