single

Sen: zresetuj swoje zdrowie


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

"Sen jest najskuteczniejszą rzeczą, jaką można zrobić, aby zresetować swój mózg i ciało dla zdrowia"

Matthew Walker
Profesor neurobiologii i psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, Berkeley
Założyciel i dyrektor Centrum Nauk o Snu Ludzkim

Uzyskanie odpowiedniego snu jest kluczowe dla zdrowia i życia. Ogólnym zaleceniem jest, aby spać od siedmiu do dziewięciu godzin każdej nocy. Brak snu, który w wielu krajach jest coraz bardziej niepokojący, wiąże się ze zmęczeniem, przyrostem masy ciała, słabą pamięcią i koncentracją, przewlekłymi chorobami i ryzykiem zachorowania na raka.

Do zaburzeń i zaburzeń snu przyczynia się wiele czynników:

  • złe nawyki i złe zachowania zdrowotne (kofeina, spożywanie późnych posiłków, media społecznościowe i uzależnienie od ekranów itp;)
  • złe warunki spania (temperatura w pokoju, rodzaj materaca, oświetlenie i jakość powietrza);
  • jakość spożywanych pokarmów (smażone potrawy, cukier, gluten lub produkty przetworzone mogą zakłócać dobry sen);
  • problemy trawienne (objawy żołądkowe lub nadwrażliwość jelit mogą utrzymywać cię w górze w nocy i powodować ospałość następnego dnia rano);
  • postawy i zaburzenia psychiczne (złość, stres, depresja, lęk, itp.).

Według eksperta ds. snu Williama Dement'a, sen jest "najważniejszym predyktorem tego, jak długo będziesz żył - być może ważniejszym niż palenie tytoniu, ćwiczenia fizyczne czy wysokie ciśnienie krwi". Sen jest rzeczywiście uważany za terapię zdrowotną, a nie za bierny stan ciała i umysłu, ze względu na jego przywracające i lecznicze działanie. Obudź się do niektórych faktów i czynników, które mogą kraść twoje zdrowie, zmieniać się w komórkach, zaostrzać stan zapalny i zwiększać ryzyko sercowo-naczyniowe.

  • sen wpływa na dietę i metabolizm (brak snu i odpoczynku może odwrócić pozytywne skutki diety i zmniejszyć do połowy ilość utraconego tłuszczu w utracie wagi);
  • brak snu zmienia twój związek z jedzeniem (spanie mniej niż sześć godzin dziennie zwiększa niezdrowe apetyt na jedzenie, sprawia, że spożywasz większe porcje, generuje mniej satysfakcji po posiłkach i sprawia, że bardzo trudno jest zmniejszyć wagę z powodu braku równowagi hormonalnej, którą tworzy);
  • niedobór wyników snu to utrata mięśni (to dodatkowo utrudnia utratę wagi; dobry sen to podstawowa potrzeba walki ze zmęczeniem i zapewnienia energii do ćwiczeń fizycznych i wydajności);
  • sen sprzyja zdrowiu serca (słaby sen jest związany z problemami z ciśnieniem krwi i cholesterolem; poświęcenie nawet jednej godziny na dobę snu równa się utracie jednego dnia snu w tygodniu);
  • sen może pomóc w depresji (sen wpływa na wiele substancji chemicznych w organizmie, w tym serotoninę);
  • Dobry sen wspiera funkcje poznawcze (poprawia pamięć i koncentrację, a także jest krytyczny dla procesu uczenia się nowych informacji, zgodnie z Harvard Medical School);
  • sen może działać jako środek przeciwbólowy (podczas gdy trudno jest zasnąć w bólu, badania wykazały związek pomiędzy snem a progiem bólu);
  • przespać swoją drogę do długowieczności (American Cancer Society sugeruje spanie siedem godzin na dobę dla długowieczności; podczas gdy my śpimy, ciało i mózg są zajęte wykonywaniem funkcji komunikacyjnych, równoważenia i czyszczenia dla zdrowia fizycznego i psychicznego).

Brak snu wywołuje reakcje zapalne, które są główną przyczyną chorób przewlekłych. Biologiczne korzyści snu mogą zresetować twoje zdrowie. Niech to będzie priorytet.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę