single

Jak aktywować swój zdrowy, aktywny styl życia szybko i trzymać się swoich celów fitness

Trzymanie się zdrowego, aktywnego stylu życia może stanowić wyzwanie, ale jest również bardzo satysfakcjonujące. 

Nauka bycia zdrowym wymaga czasu i zaangażowania w realizację celów fitness. Trzymanie się tych celów wymaga również czasu i cierpliwości, aby je doskonalić. 

Nie zniechęcaj się, jeśli od czasu do czasu się potkniesz, najważniejszą rzeczą jest to, że wstajesz i próbujesz ponownie.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci trzymać się swoich celów fitness.

Zaangażuj się w zdrowy aktywny styl życia

Sprawić, by fitness był czymś więcej niż celem, sprawić, by był to styl życia. Im bardziej jesteś zaangażowany w swój zdrowy, aktywny styl życia, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz się go trzymał.

Powiedz innym o swojej decyzji... Kiedy podajemy do publicznej wiadomości, że chcemy być sprawni i zdrowi, czynimy to zobowiązanie bardziej realnym w naszych umysłach. Co jakiś czas dobrze jest potwierdzać swoje zaangażowanie w bycie zdrowym i sprawnym.
Nauczaj innych tego, czego się nauczyłeś o sprawności fizycznej. Ucząc innych, uzyskasz unikalne spojrzenie na to, jak działa kondycja fizyczna.
Zapisz to sobie. Zapisz swoje zaangażowanie na rzecz siebie i konkretne cele, które chcesz osiągnąć. 

Włącz to już teraz

Twoje ćwiczenia nie powinny stać się nudne. Kiedy Twój trening stanie się nudny, nie potrwa długo, zanim przestaniesz go wykonywać. Spróbuj nowych rzeczy i zachowaj świeżość i ekscytację.

  • Weź lekcje ćwiczeń: Zamiast robić ten sam stary trening, spróbuj wziąć lekcje. Istnieje tak wiele różnych klas i nauczycieli, każda z nich ma swoje własne, unikalne podejście do pomocy w osiągnięciu celów zdrowego, aktywnego stylu życia. Zajęcia mogą być naprawdę zabawne, zwłaszcza gdy jest tam energiczny i bardzo motywujący nauczyciel.
  • Zajęcia to także świetne miejsca do spotkań z innymi osobami dbającymi o kondycję fizyczną, a gdy masz w swoim życiu ludzi o zdrowych zmysłach, jesteś bardziej skłonny trzymać się swojego zdrowego, aktywnego stylu życia. 

Wybór zajęć jest bogaty i obejmuje: aerobik, jazdę na rowerze, dzwonek do czajnika, Cross Fit, obóz treningowy, Pilates, Tai Chi, Qigong, Zumba i kickboxing, by wymienić tylko kilka z nich.

  • Zatrudnij osobistego trenera: Są ekspertami w motywowaniu ludzi do pracy. Dadzą Ci również świeże pomysły na trening i mogą poprowadzić Cię do przeniesienia Twojej sprawności fizycznej na wyższy poziom, co może być motywujące samo w sobie.

Zacznij pomału i wyznacz konkretny cel

Wybierając swój zdrowy, aktywny styl życia należy wybrać cel, którego łatwo się trzymać. Zacznij od małych celów i pracuj aż do większych i dłuższych celów. Nie stawiaj celów, które będą zbyt trudne do osiągnięcia. Wszystko, co utrudniamy, przestaniemy robić, sprawimy, że Twoje cele będą zabawne i łatwe do osiągnięcia.

Cele powinny być skategoryzowane jako krótko- i długoterminowe, a poszczególne etapy działań powinny być ujęte w sposób umożliwiający osiągnięcie każdego z nich.

Zrób każdy cel po kolei. Podziel każdy cel na łatwe do zrealizowania kroki. Nawet trudny cel może być łatwiejszy do osiągnięcia, jeśli go złamiesz.

Rozpoczęcie od mniejszych celów pomoże ci w budowaniu rozmachu. Każdy cel, który osiągniesz, da Ci możliwość rozpoczęcia pracy nad trudniejszymi.

Motywacja i chwila

Motywacja jest kluczowym elementem do trzymania się swoich planów. To siła napędowa, która popycha cię do sukcesu i do trzymania się go. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci utrzymać motywację.

  • Pamiętaj, dlaczego w pierwszej kolejności postawiłeś sobie za cel fitness! Bądź w kontakcie z powodami, dla których zacząłeś, kiedy się potknąłeś, wykorzystaj te powody, aby się zmotywować.
  • Nagradzaj się! Kiedy dobrze sobie radzisz i przeforsowujesz ciężki trening pamiętaj, żeby się nagradzać. Jeśli trenujesz cały czas nie uznając wypłat i nagród, o wiele trudniej będzie Ci trzymać się swoich celów. Nagroda pomoże Ci przypomnieć sobie, jak bardzo satysfakcjonująca może być cała ta ciężka praca.

Moment jest tym, co sprawia, że cały proces jest łatwiejszy. Kiedy mamy impet po swojej stronie, nic nie może nas powstrzymać. Dopiero gdy stracimy ten impet, trudno będzie nam trzymać się naszych celów.

  • Nie rób długich przerw lub zbyt wielu przerw pomiędzy treningami, gdyż spowoduje to utratę koncentracji i rozmachu. Kiedy poczujesz ten impet, kontynuuj go.
  • Nie zastanawiaj się nad tym, po prostu zrób to. Wiele osób ma tendencję do przemyśleń i zastanawiania się, czy powinny trenować lub wykonać krok na liście swoich celów, a to powoduje, że same odradzają sobie robienie tych rzeczy. 

Motywacja i rozmach są kluczowe dla utrzymania zdrowego, aktywnego stylu życia. Wykorzystaj swoje zaangażowanie do wzmocnienia swojej determinacji i wykonuj każdy cel po kolei. Spraw, by trening był zabawny, ekscytujący i inny. Przede wszystkim, nie zapominaj o wynagrodzeniu dla siebie.